Sevgili öğrenciler,
Bu sayfada Su Kirliliği ile ilgili çalışmalar yapılacaktır. Bu takımın rehber öğretmenleri Bünyamin ŞAHBAN, Rabia TUNA ve Cristina BURLAC'tır.
Dear students,
On this page we will work on water pollution. The team leaders Bünyamin ŞAHBAN, Rabia TUNA and Cristina BURLAC will guide you during team work.
SU KİRLİLİĞİ KARMA TAKIMININ TOPLANTI LİNKİ AŞAĞIDADIR.BU TOPLANTIDA SU KİRLİLİĞİ İLE İGİLİ ÖĞRENCİ SUNUMLARI EKRAN PAYLAŞIMI YAPILARAK TAKIM ARKADAŞLARINA SUNULACAKTIR.
Karma takım çalışmasında neler yapmanız gerektiği adım adım açıklanmıştır.
The task for Water Mixed Team Work is explained step by step below.
1-İsminizin karşında görev kodunuz bulunuyor. Ek 1 Tabloda görev kodlarının karşında videonuzda söylemeniz gereken cümleler yer alıyor. Avatar hazırladıktan sonra chatterpix vb. uygulamalar ile kısa videolar hazırlayıp bize göndereceksiniz.
Öğrenci Adı / Okulu Görev
Kodu
Bedirhan (Rabak)…………………….……SU1
Yusufcan (Rabak)…………………….……SU2
Eylül (Rabak)………………………..……..SU3
Ela ZMK………………………………..…..SU4
Emir ZMK…………………….............…….SU5
Yusuf Enes (AYSOO)…………………..…..SU6
Muhammet Kürşat (AYSOO)….………..….SU7
Ecrin (AYSOO)……………………………..SU8
Mert (AYSOO)……………………….....…..SU9
Müftah Ege (AYSOO)………………...……SU10
Ataberk (AYSOO)……………………….….SU11
Tanem (AYSOO)………………………..….SU12
Sebiha nilgünkayaŞ.B.E.İ.H.O…………..….SU13
Şeyma nilgünkayaŞ.B.E.İ.H.O……………...SU14
Elif(Rabia TUNA)15 TEMMUZİHO…….…SU15
Barış(Rabia tuna)15 TEMUZİHO…………..SU16
Çağla Şehit Bekir Evren…………….………SU17
Nisanur (Şeyma B.) Ş. Vahit Kaşçıoğlu iho...SU18
Vlad Moldova……………….……………….SU19
Andrian Moldova…………………………….SU20
2- Öncelikle bir AVATAR hazırlayacaksınız.
3- Görev kodunuzun karşısında bulunan cümleyi avatarınızla seslendirme yaparak videoyu SU GRUBUNA adınızı, görev kodunuzu ve okulunuzu belirterek göndereceksiniz.
(Örnek: Yusuf Enes/SU6/Abalıoğlu Yem Sanayi Ortaokulu)
4- VİDEO 8 SANİYEYİ GEÇMEYECEK ŞEKİLDE HAZIRLANMALIDIR.
5- AŞAĞIDAKİ ADRESE TIKLAYIN VEYA KAREKODU OKUTUN. AÇILAN SAYFADAKİ SORUYU CEVAPLAYIN.
https://www.menti.com/u6fiy355p9
6- ZOOM toplantısına katılırken cerrahi maske takmayı ve sadece adınızı / okulunuzu yazmayı unutmayınız. Soyadlarınız görünmeyecek.
7- Toplantıda Su Kirliliği ile kısa sunumlar hazırlayan öğrenciler sunumlarını ekran paylaşımı yaparak bizlere sunacak. Sunumlar 3 soruya cevap verecek şekilde hazırlanmalı.
- Su Kirliliği Nedir?
- Su Kirliliğinin Etkileri Nelerdir?
- Su Kirliliğini Önlemek İçin Ne Tür Tedbirler Alabiliriz?
8- Sunumlar bittikten sonra ödüllü Kahoot Quiz yarışması düzenlenecek.
9-Sunumlarınızı aşağıdaki linke tıklayarak veya karekodu okutarak Padlet sayfamızda Nisan ayına ekleyebilirsiniz.
Padlet Sayfamıza Ulaşmak İçin Tıklayınız
GÖREV KODU | SESLENDİRME YAPILACAK CÜMLE |
SU 1 | Suyumuzu hiç bitmeyecekmiş gibi israf ederek tüketiyoruz. Yetmezmiş gibi azalan su kaynaklarımızı da bilerek ya da bilmeyerek kendi ellerimizle kirletiyoruz. |
SU 2 | Su kirliliği, göl, nehir, okyanus, deniz ve yeraltı suları gibi su barındıran havzalarda görülen kirliliğe verilen genel addır |
SU 3 | Su kirliliği, küresel olarak büyük bir sorun olduğu gibi, birçok ölüm ve salgın hastalık olaylarının nedeni olarak görülmektedir |
SU 4 | Günde 14,000 insan doğrudan veya dolaylı olarak su kirliliğinin neden olduğu hastalıklar sonucunda yaşamını yitirmektedir |
SU 5 | Peki çok mu geç kaldık? Hayır! Hala daha suyumuzu koruyabilmek için yapabileceklerimiz var. |
SU 6 | Çevremizdekilere doğayı seven biri olduğumuzu hareketlerimizle göstermeliyiz |
SU 7 | Çöplerimizi kağıt, plastik, cam ve evsel atık olarak sınıflandırıp uygun çöp tenekelerine atmalıyız |
SU 8 | Mutfakta kullanılan atık yağları, İşi biten pillerimizi pil toplama kutularında biriktirmeli ve yetkili yerlere teslim etmeliyiz |
SU 9 | Toprağa kimyasal atıklar bırakmamalıyız ve çevremize karşı duyarlı olmalıyız |
SU 10 | Doğal su kaynaklarını korumalıyız |
SU 11 | Zararlıları öldürmek amacıyla kullanılan kimyasal maddeler yerine biyolojik mücadeleyi tercih etmeliyiz |
SU 12 | Fabrikalara filtre ve arıtma tesislerinin zorunlu hale getirilmesi için yasal adımlar atmalıyız |
SU 13 | Duş alma sürelerimizi kısaltmalı, dişlerimizi fırçalarken suyu boşa akıtmamalıyız |
SU 14 | Kendimizden sonra ailemizi bu konularda bilinçlendirmeliyiz |
SU 15 | Sularımız bize atalarımızdan miras kaldığı gibi biz de gelecek nesillere yetecek kadar temiz ve içilebilir su bırakmalıyız |
SU 16 | Ancak yaşam tarzımız sularımızın kirlenmesine engel olabilir. Bunu daima hatırlamalı ve gelecek nesillere hatırlatmalıyız |
SU 17 | Unutmayalım ki; gereksiz yere harcadığımız her damla su, nehirlerin kurumasına, balıkların tükenmesine yol açacaktır |
SU 18 | BİZ BİLİNÇLİ OLURSAK TOPLUM BİLİNÇLENİR. ÇÜNKÜ TOPLUM BİZİZ |
SU 19 | Only if we are conscious the society is conscious. Because we are the society. |
SU 20 | Remember that if we waste water we also waste our future. Lets take a little step now and start to make a big difference |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder